התמודדות עם טרמיטים בבית

הטרמיטים הם קבוצה של חרקים המכונים גם חרקים חברתיים כמו הנמלים למשל, שמתרבים בתוך מושבות מאוד גדולות המונות מליוני פריטים. יש למעלה מ-2,500 זנים של טרמטים בכל העולם ובישראל ידועים 12 זנים המחולקים לארבע משפחות. טרמיטי העץ, טרמיטי הקציר, טרמיטי הקרקע ומשפחת הטרמיטיים. למעשה, בטבע, לטרמיטים יש תפקיד חשוב משום שהם מסייעים בתהליכי מחזור העץ ומבטיחים קרקעות נקבוביות שיכילו חומרים מזינים. לעומת זאת, שהם פולשים אלינו הביתה, הם יכולים לגרום לנזק בלתי הפיך. הטרמיטים ניזונים אך ורק מחומר המכונה תאית והוא נמצא בתוך מוצרים העשויים מעץ.

התמודדות עם טרמיטים בבית

יש כמה דרכים להתמודד עם טרמיטים

  1. לבצע כל מיני פעולות שימנעו חדירה שלהם
  2. לבצע הדברת טרמיטים וכך למעשה לחסל לגמרי את המושבה שממנה הם מגיעים אלינו הביתה

איך עושים את זה?

למעשה, מאוד קשה עד בלתי אפשרי לזהות את המיקום המדויק של המושבה בה הטרמיטים נמצאים וניזונים מהמלכה, וזאת משום שהמושבה שלהם נמצאת במעמקי האדמה. יחד עם זאת, יש דרכים לאתר את המושבה או לשאר איפה נמצאת על ידי כל מיני סימנים שהטרמיטים משאירים. תהליך ההדברה מתבצע באמצעות חומר רעיל מיוחד שרק מדביר המוסמך לבצע הדברת טרמיטים מחזיק בו. הרעיון הוא ליצור מעטפת הגנה סביב הבית והגינה כדי להחדיר את החומר הפעיל לאזורים בהם נמצאים הטרמיטים בין אם זה מתחת לרצפות, בין אם זה בתוך המשקופים ובין אם ברהיטים שיש בבית. לאחר מכן, הטרמיטים שנגועים בחומר חוזרים למושבה ומעבירים אותו לשאר הטרמיטים ואז תוך זמן מה, כל המושבה מחוסלת. יש שיטות נוספות לבצע הדברה נגד טרמיטים כמו למשל פתיונות מיוחדים אבל זו השיטה שנמצאה כיעילה ביותר.


בהיותכם בוחרים מדביר או חברת הדברה, כדאי מאוד לוודא שיש לו את הניסיון והידע הדרושים בביצוע הדברה מהסוג הזה, הדברה שנחשבת להרבה יותר מורכבת בהשוואה להדברות אחרות.

סימנים להופעה של טרמיטים

  • בעונות המעבר הטרמיטים מקיימים את מעוף המלכות ובסיומו נושרות להן הכנפיים. אם אתם מזהים כנפיים על הרצפה, יכול מאוד שמסתובבים לכם בבית טרמיטים בלי שאתם בכלל מודעים לזה.
  • סימני כרסום, שאריות של עץ גם כן מעידים על קיומם של טרמיטים במרחב.
  • אם אתם חושדים שיש אצלכם בבית טרמיטים תוכלו לנסות לתקוע בורג במשקופים ובמידה והמשקוף מתחורר בקלות, יכול להיות שיש טרמיטים בתוכו.

סובלים ממכת טרמיטים בבית שלכם? חברת ”עכברי העיר“ מתמחים בביצוע הדברת טרמיטים. במהלך השנים פיתחנו שיטות ייחודיות המסייעות לנו לחסל את מושבת הטרמיטים ולהתמודד עם הבעיה בצורה הטובה, היעילה והמקצועית ביותר. אנו מספקים לקהל לקוחותנו את כל הכלים והאמצעים המתקדמים ביותר בכדי שתוכלו לחזור ולישון בבית נקי ממזיקים. למידע נוסף ופרטים על הדברת טרמיטים, צרו איתנו קשר ונשמח לעזור.

לסביבה נקייה ממזיקים חייגו 03-6325424 או השאירו פרטים

מאמרים אחרונים בנושא הדברת מזיקים